fredag 3. februar 2012

Særemne, del1

BloggoppgaveGi et sammendrag av fordypningsemnet ditt. Hva vil du si er spesielt interessant? På bloggen skal du også oppgi kildene du har brukt, og du skal begrunne valget av dem. Dette blogginnlegget skal skrives seinest fredag og vil være en del av vurderingsgrunnlaget.


Jeg har valgt å snakke om sjangeren Film Noir. Dette er en sjanger som går utover både film og plakater, så jeg kommer til å dra inn litt av begge deler. 
Det som er interessant med denne sjangeren er hvordan den skiller seg ut fra andre sjangre med å tenke mer på sjangerkonvensjonene enn på selve historiene. På denne måten er dette en "sterkere" sjanger, og får frem flere følelser enn kanskje det andre sjangere vil få frem. 
I powerpointen min kommer jeg til å ta med bilder som er tatt ut fra filmer, og filmplakater som gjenspeiler de viktige sjangerkonvensjonene i Film Noir. 


Jeg er enda ikke helt ferdig med powerpointen og fremføringen min, men til nå har jeg disse kildene:
- et gammelt worddokument fra da jeg gikk på medier og kommunikasjon.
Denne ville jeg ta i bruk som en kilde fordi den bringer frem gammel kunnskap om noe jeg har holdt på med før. På den måten vil jeg kunne huske mer, og presentasjonen blir mer selvstendig. 
- http://ndla.no/nb/node/19088?fag=52222&meny=1507 
Jeg ville sjekke hva som kanskje var ideelt for å ha med i presentasjonen med tanke på Film Noir blant annet er en filmsjanger. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar